Olen tutvunud selle nädala
lugemismaterjalidega http://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/uued-tehnoloogiad-oppematerjalide-koostamiseks/
E-õpikute alal avanesid paljud uued
tehnoloogilised võimalused 2010. aastal, kui Apple tuli turule iPad
tahvelarvutiga. Kui paberkandjal raamat ja õpik on füüsiliselt suhteliselt
sarnased, siis e-raamatu ja e-õpiku puhul võib ette näha mitmeid erinevusi:
§ Erinevalt
ilukirjanduslikest raamatutest ei moodusta õpiku monoliitset tervikut: e-õpikut
saab müüa üksikute peatükkidena, neid erinevas järjekorras kokku panna jne.
§ e-õpik
sisaldab simulatsioone, harjutusi ja muud interaktiivset sisu.
§ e-õpik
võimaldab jälgida õppija edenemist ning õpiku sisu sellele vastavalt kohandada.
§ e-õpik
võimaldab õppijatel lisada märkmeid, näha teiste õppijate märkmeid jne.
(H.Põldoja, 2012)
Ise e-õpiku varem ma ei kasuta, sest lihtsalt ei ole vaja seda teha. Kui on vaja midagi uue teada siis kasutasin
tavalised allikad naiteks Wikipeedia ja nii asju. TTÜ-s rohkem kasutatud mitte
õppikud aga ise tehtud slidid. Muidugi e-õpikud on väga mugavad asjad. Aga kui
kasutada e-õpiku siis on vaja ka vastata mõni küsimustele. E-õpik on e-raamat
kus õppimateriaalid ja ülesanded on rühmitatud mugava kasutamise ja õppimise jaoks nagu see et
tavalistes õppikudes meil on. Kui meil on vaja sama asju teha meil on vaja
üldne e-õpiku koostamise keskkond, on vaja ka valida mis standardid kasutada
e-õpiku koostades ja muidugi mis vahendid on vaja kasutada. Siis tuleks
lahendada mõni asju: näitaks on vaja õppida õppijate ja õpetajate kuidas neid vahendeid kasutada. Mellest
klassist on võimalik algada e-õpiku kasutada? Kui kasutada midagi „e-“
sümboliga siis alusel on vaja et õpilased teavad algtasemel mis on Internet ja
teisi asju.
Ma kasutan SMART board tarkvaraga ja Promethean ActiveInspiri tarkvaga ja
saan öelda et ActiveInspire-is on palju rohkem võimalusi õppiprotsessis kui
kasutada veebiallikad või SMART notebook-is. Aga ActiveInspire-is on nii palju funktsioonit, võimalust ja seadmet
et on vaja palju aega õppida kuidas kõik see kasutada.
Vabandage aga kui
te soovite palju e-õpikuks kasutada siis teil on vaja ka üldset standarti
kasutada ka vahendide jaoks ja sellepärast tuleks investeerida (võib olla see
on odavam kui iga aastad uued raamatuid ostma) . Või isegi ei ole vaja alusta.
Kui kasutada BYOD siis võib olla on vaja rohkem
aega mitte materialli selgitama aga aidata lapsi oma vahendi kasutada et ta
saaks näha oma e-õpiku või teised asju. Selle jaoks iga õpetaja peaks olema
minimaalselt alg IT haridusega. (Pean oelda et see on väga huvitav asju kui
teil on aega: naitaks mõtlema miks Windows Surfeisis õpiku flash-osa töötab aga
samasugune asju Androidis ei tööta). Aga olen kindel et õpetajate samasugune
asi tunni keskmisel ei meeldi.
Oma e-raamatu keskonnaks valin Pressbook,
sest seal on palju sarnaseid asju Wordpressiga ja kiiresti on võimalik aru
saada kuidas keskonda kasutada. Tahan öelda et Pressbookis mõned asjad on isegi
lihtsem kui Wordressis. Proovin koostada
mitme lehekülge. Vaatage KRISTJAN JAAK PETERSON
Kasutatud material:
Põldoja, H.( 2012). Uued tehnoloogiad õppematerjalide
koostamiseks. Loetud aadressil http://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/uued-tehnoloogiad-oppematerjalide-koostamiseks/
Комментариев нет:
Отправить комментарий