Millal esimesed arvutid ilmusid,
inimesed algasid mõtlema kuidas nad saavad kasutada nende võimalusi et koostada
instruktsioonid, skeemid, tekstid ja simuljatorid et õppida teiste. Esimesed
õppiobjektid olid programmerimised keeled et inimesed oleks võimalusi „räägima
arvutiga”. Ja pärast programeerijad algasid koostada mitteseotud tehnikaga
inimeste õppeprogrammid ja õppemateriaalid et erinevad võiksid kasutada
digitaalseks materiaalideks koolis või töös.
Jutustan ka oma mõiste
õpiobjektideks.
Esimeseks kes ütles õpiobjekti oli ekspert Wayne Hodgins 1992 aastal (wikis on öelnud
et 1994) kes oli kirjeltatud seda kui „kui õppematerjale saaks lihtsalt kuid
standardiseeritud viisil väiksematest osadest kokku panna ja erinevates
õpisituatsioonides taaskasutada” (Saum, 2007).
Esimene täis definitsiooni tegi James J. L’Allier. Ta defineeris seda nugu „väikseim
iseseisev õpikogemus, mis sisaldab eesmärki, õpitegevust ja hindamist” (L’Allier,
1997).
IEEE (Institute of
Electrical and Electronics Engineers)
kes defeneeris seda nagu “digitaalne
või mittedigitaalne objekt, mida võib kasutada õppimise, hariduse ja koolituse
jaoks”.
Daniel Rehak and Robin Mason ütlesid et õpiobjekt on “digitaalne olemus mis
on kasutatud või viidatud tehnonoloogia asju õpimise jooksul”(Wiki, 2012)
Mulle jaoks rohkem arusaadav James J. L’Allier mõiste. Lühike ja täptsalt ta kirjeldab
seda ja ütles väga tähtis asju et õpiobjekt on „iseseisev õpikogemus” mis
tähendab, et inimene saab õpiprotsesis ise valida mida on tähtsam tema jaoks ja
kuidas kasutada seda ja sõltub temast.
Kui räägima repositooriumist siis mul on täiesti üks väga
hea mulle jaoks asju – W3SCHOOLS.
Selles ma õpisin kuidas koostada veebilehte. Sama
repositoorium mulle meeldib sest seal on väga hea kasutatud õpiobjekti mõisted praktikast.
Vaatame. Iga tund - oma spestifiline
teema nagu Wayne Hodgins „osad” ja iga on oma ise näidis ja koodi aga kui pärast kasutada nende kokku siis te
saate teha sellest oma veebilehe. Väga tähtis on ka seda et „w3scools” on dinaamiline
repositoorium. See tähendab et teda on tagasiside: iga inimene saab kirjutada
kui ta märkas vigu ja kui see viga on reaalne siis ajalehes kirjutavad sellest.
Kui ilmuvad uued standardid siis kõik õpiobjektid kiiresti parandatud et saaks
kasutada standardidega (Väga hea näidis on üle käimine HTML4-st HTML5-sse).
Lapse jaoks on väga lihtne ja mugav Miksike, kus nad
saavad mändides õppida, tegema viktoriinid ja testid.
Muidugi ka minu lemmik YOUTUBE kus me saame visuaalsus
näha kuidas praktikast võimalik teha erinevaid asju.
Valitud väga huvitav McGreal artikkel „Learning Objects: A Practical Definition” kus ta kirjeldab mis asjad võivad olla õpiobjektideks ja repositooriumideks. Väga kasulikult on ka seda et artikles on kirjutatud et üks õpiobjekt nagu video võiks olla kasutatud paljude erinevate tundi jaoks, mis tähendab kui palju võimalusi ja kui universaalselt saaks olla sama õpiprotses.
Kasutatus materiaalid
Põldoja, H. (2013). Sissejuhatus digitaalsetesse
õppematerjalidesse. Loetud aadressil http://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/sissejuhatus-digitaalsetesse-oppematerjalidesse/
McGreal, R. (2004). Learning Objects: A Practical
Definition. International
Journal of Instructional Technology and Distance Learning
Wikipeedia. (2013). Learning objekt, Repository
Kasutatus materiaalid
Põldoja, H. (2013). Sissejuhatus digitaalsetesse
õppematerjalidesse. Loetud aadressil http://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/sissejuhatus-digitaalsetesse-oppematerjalidesse/
McGreal, R. (2004). Learning Objects: A Practical
Definition. International
Journal of Instructional Technology and Distance Learning
Wikipeedia. (2013). Learning objekt, Repository
Ma arvan, et programmeerimiskeelt ei saa õpiobjektiks pidada. Programmeerimiskeele dokumentatsiooni ja lähtekoodi võib käsitleda õpiobjektina, aga keelt ennast ma õpiobjektiks ei peaks. Umbes samamoodi on kõik eesti keeles kirja pandud tekstid teosed (objektid), aga keelt ennast on raske üheks selgelt piiritletud objektiks pidada.
ОтветитьУдалитьMida teised arvavad?
W3Schools ja YouTube pole rangelt võttes päris õpiobjektide repositooriumid. Nende sisul on kindlasti hariduslik väärtus, aga need keskkonnad üles ehitatud õpiobjektide spetsiifikat arvestades (näiteks IEEE LOM metaandmed).